Téma týdne: Pozorování počasí 
 

Cílem distanční výuky je, aby děti měly základní znalosti v oblasti počasí. 

 
 

Pondělí - symboly počasí 

 

Bouřka - Jak to vypadá při bouřce? (Srazí se mraky, vzduchem létají blesky, slyšíme hromy...) Jak se při bouřce chováme? 
Pozoruj změny počasí od pondělí do neděli a změny zapiš/zakroužkuj, nejlépe ve stejnou hodinu :-)  


Úterý - PohádkaKamarádi - déšť, vítr a mrak 

Na obloze se proháněl jen tak sem a tam tmavě modrý mrak. Když ho to probíhání přestávalo bavit, řekl si: „Tak a teď už se pořádně zlobím, už mě to běhání sem a tam nebaví. Nechci čekat, až přijde můj čas, abych mohl ukázat moji sílu, co já umím. Já to chci už teď.“ Poslal tedy spát sluníčko do bělavých obláčků a zavolal si svoje kamarády. „Větře, větříčku!“ volal mrak. 

Vítr právě otvíral oči ze spánku a slyší volání. „Kdo žádá moji pomoc?“ Ptá se. To už otevírá mrak dveře do větrné chaloupky a prosí. „Větře, větříčku, pomoz mi, prosím tě, abych se zvětšil. Já chci ukázat, co umím, co jsem se naučil, jak mohu pomoci světu. Chci ukázat, jak jsem velký, temný, dlouhý a co mám v břichu.“ 

To jsi přišel právě včas, protože jsem se dobře vyspal a potřebuji si protáhnout záda. Honem jdeme na to.“ Pravil vítr. Větřík začal nejdříve povívat, pak pofukovat a nakonec se rozfoukal víc a víc. Mrak se tím zase zvětšoval, zvětšoval a nadouval a nadouval, až mu břicho začalo tmavnout a černat. To už mrak nevydržel a břicho mu prasklo. Začaly padat pomalu nejdříve malé kapky, pak větší a rychleji až se nakonec spustil takový liják. 

Pršelo opravdu moc. Pršelo do zahrady, pršelo do polí, na lesy na domy na chodníky a do rybníků. Prostě pršelo všude. A lidé museli chodit s deštníky nebo pláštěnkami. Někteří také zmokli a jiní seděli doma za oknem a nemohli ven. 

Když už to začalo skoro každému vadit, protože to trvalo dlouho a vody už bylo všude až, až, vzbudilo se sluníčko. Z bělavých obláčků volalo. „jejda, co jsem to provedlo, já jsem zaspalo! Teď je na zemi úplná pohroma. Jak dlouho se ten černý mrak tady roztahuje? Rychle za ním.“ 

Začalo rychle, co nejrychleji mohlo prodlužovat svoje paprsky a rozehřívat se, aby vše stačilo zachránit. Nejdříve se lekl déšť a rychle uzavřel svoje břicho, aby nekapala voda. Potom se schoval vítr do své větrné chaloupky a zavřel za sebou pořádně dveře. Řekl si: „přece se nenechám od sluníčka spálit.“ 

Všichni ostatní byli rádi, že zase sluníčko svítí a oni si užijí ještě několik krásných dnů. 

 
 

Co udělal mrak? Jak se zachovalo sluníčko? 



Středa: Pracovní listy 

Pracovní list - dbáme na správný úchop tužky, správné sezení a netlačit na tužku.  
Duha - Kdy vzniká duha? 

Čtvrtek - Pohádka: Jak Rákosníček nesehnal vítr 

 

Báseň s pohybem: 

Vítr fouká do strání, (ruce nahoru, třepotání) 

větve do stran naklání. (nakláníme tělo do stran) 

Pohrává si s  listy stromů, (stoj na špičkách, ruce nahoru do ohybu až na zem, třepotání prstů) 

utíkejme rychle domů. (běh na místě) 

 

Hádanka 

Zlatá koule, zlatý míč, když se ztratí, den je pryč. Co je to?  

Klenutý most do nebe, ale není pro tebe. Po něm chodí slunce, voda, že já nesmím, to je škoda. Co je to? 

 


Pátek - Vybarvi si deštník dle své fantazie 

 

Písnička: 

Prší,prší,jen se leje, 

kam se děti podějeme, 

Schováme se pod okap, 

tam to kape,kapy,kap. 

Prší,prší,jen se leje, 

kdo se schoval, ten se směje. 

Kdo se schoval pod deštník, 

může směle na chodník.